11 listopada 2017 r. w sobotę – pracodawco wyznacz pracownikowi dodatkowy dzień wolny

Pracodawcy mają obowiązek wyznaczyć dodatkowy dzień wolny w tych przypadkach, w których terminy zaplanowanych dni wolnych pokrywają się ze świętami.

W konsekwencji do wszystkich pracowników, bez względu na rozkład czasu pracy, będzie miał zastosowanie ten przepis, nakazujący obniżyć wymiar czasu pracy o 8 godzin z tytułu każdego święta występującego w okresie rozliczeniowym i przypadającego w innym dniu niż niedziela.

Obowiązek ten wynika z treści art. 130 § 21 kodeksu pracy, który stanowi:

jeżeli zgodnie z przyjętym rozkładem czasu pracy święto przypada w dniu wolnym od pracy, wynikającym z rozkładu czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, to nie obniża ono wymiaru czasu pracy”.

Jeśli zatem sobota jest dniem harmonogramowo wolnym od pracy pracodawcy mają obowiązek wyznaczyć dodatkowy dzień wolny za  święto 11 listopada.

Więcej artykułów w tematyce prawa pracy znajdziesz TUTAJ.

Kliknij i napisz do nas. Zapraszamy na konsultacje Zapisz się na newsletter

Podobne artykuły